• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sambla bäst, vad erbjuder de som andra inte har??

G

Grodis

Gäst
Poäng: 0
Ser att Samla rankas högst här uppe. Vad erbjuder de som andra inte har? Någon mer bank än övriga!? Någon som har erfarenhet? Tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Ser att Samla rankas högst här uppe. Vad erbjuder de som andra inte har? Någon mer bank än övriga!? Någon som har erfarenhet? Tack på förhand

Använt Sambla ett par gånger förut då jag tänkt att dom har flest aktörer men det är bara alla små kreditaktörer som gör att det verkar som att dom är störst, jag har inget behov av dom aktörerna som enbart erbjuder småbelopp till ockerräntor. Alla andra "seriösa" och stora aktörer som dom jobbar med jobbar till exempel Advisa och Lendo också med. Det som fick mig att sluta använda Sambla var att man inte kunde följa sin ansökan på sms eller mail och se alla svar utan man måste vänta i 24 timmar på att en rådgivare ringer och berättar vad man får för erbjudanden. Dessutom så säger dom bara det dom själva tycker är bäst för en och rabblar inte upp alla erbjudanden. Det störde mig i alla fall.
 

o c

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
22 Februari 2018
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Håller med om ovan, Advisa har varit bäst för mig hitills. Tycker inte om att man inte får se alla erbjudanden och göra urval själv. Kan ju finnas omständigheter man inte behövt uppge vid ansökan som ändå är avgörande för val av lån.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
1 802
Poäng
1 217
Kan tillägga att jag ska kolla över detta efter semestern, rankingen. Tänkte även fråga då om någon av dem vill komma in på forumet och svara på våra frågor ett kort tag. Så har noterat att Advisa och Lendo föredras pga att man kan se alla erbjudanden på ett enklare sätt.
 

Gorran

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Sambla har ju numera flest anslutna långivare och har passerat Advisa som länge kunnat stoltsera med denna siffra. Sambla har också flest unika anslutna långivare, alltså långivare som de är relativt ensamma om i jämförelse med alla andra som finns. Som @Zaozi skrev ovan är några av dessa långivare med små lån eller krediter. Det finns runt 30 varumärken som förmedlar lån, varav många egentligen bara är skyltfönster för Freedom, Axo eller andra.

I övrigt är det inga större skillnader
 
Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp